Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

This is thy hour O Soul, thy free flight into the wordless. Away from books, away from art, the day erased, the lesson done. Thee fully forth emerging, silent gazing, pondering the themes thou lovest best. Night, sleep, death, and the stars. - Walt Whitman

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Στην σκιά του


Και ποια δεν θα γοήτευε ο υπερβολικός θαυμασμός ενός άντρα; Εμένα όταν άρχισα να φοβάμαι να βγω από το σπίτι.

Από τη Βίκυ, όπως τα διηγήθηκε στην Αθηνά Γκαντήραγα

«Λοιπόν, Βίκυ, μας άρεσαν πολύ τα δοκιμαστικά, από αύριο αρχίζουμε εντατικά την προετοιμασία της εκπομπής» μου είπε ο σκηνοθέτης. Έκλεισα το τηλέφωνο με ένα χαμόγελο μέχρι τα αφτιά. Επιτέλους, είχα μπροστά μου την ευκαιρία να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα. Το κανάλι, βέβαια, ήταν μικρό, αλλά δεν με ένοιαζε. Ήταν στο χέρι μου να δουλέψω και να τα καταφέρω. Δυστυχώς, η δημοσιότητα, ακόμη και σε μικρό βαθμό, πέρα από θετικές μπορεί να έχει και πολύ αρνητικές συνέπειες.

Κρυφός θαυμαστής
«Είσαι πολύ όμορφη και η εκπομπή σου μου αρέσει τρελά. Ορέστης» έγραφε το μήνυμα που πήρα ένα βράδυ στο Facebook. Είχαν περάσει τρεις μήνες από τότε που ξεκίνησα τη δουλειά και δεν ήταν η πρώτη φορά που μου έστελναν σχόλια. Μου άρεσε που πέρα από τους δικούς μου παρακολουθούσαν κι άλλοι την εκπομπή· ακόμη και όταν τα σχόλια ήταν αρνητικά, δεν με πείραζε. Ίσα ίσα, οι παρατηρήσεις τους με έκαναν να βελτιώνομαι. Απάντησα στον Ορέστη ευγενικά, όπως έκανα και με όλους όσοι μου έστελναν μηνύματα. Το να είσαι ευγενική (και όχι ψώνιο) σ’ αυτή τη δουλειά βοηθάει πολύ. Άλλωστε για μένα η επιτυχία θα ήταν να κερδίσω τον κόσμο με τη δουλειά και την προσωπικότητά μου.
Την επομένη ο Ορέστης ξανάστειλε μήνυμα, κι έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε μέσω Facebook. Στην αρχή δεν με ενοχλούσε το ενδιαφέρον του. Μάλλον έβρισκα χαριτωμένο το ότι είχα αποκτήσει έναν πιστό τηλεθεατή. Σιγά σιγά, χωρίς να το καταλάβω, ο Ορέστης έγινε μέρος της καθημερινότητάς μου. Πέρα από σχόλια για την εκπομπή μού έστελνε και λεπτομέρειες για τη ζωή, τη δουλειά, τους φίλους του. Δεν τον είχα δει ποτέ από κοντά, αλλά σύντομα ένιωθα σαν να τον ξέρω. Τότε δεν έβρισκα τίποτα κακό σ’ αυτό. Έτσι κι αλλιώς του είχα ξεκαθαρίσει ότι είχα σχέση εδώ και δύο χρόνια και δεν του είχα αφήσει κανένα περιθώριο να με δει ερωτικά. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα.
Φτάνοντας μια μέρα στο κανάλι, βρήκα μία ανθοδέσμη να με περιμένει. Ήταν από τον Ορέστη. Η κίνησή του με συγκίνησε, αλλά του είπα ότι δεν υπήρχε λόγος να ξοδέψει χρήματα για μένα, ειδικά από τη στιγμή που ήξερε ότι δεν ήμουν single. Εκείνος, βέβαια, καθόλου δεν πτοήθηκε και από εκείνη την ημέρα έβρισκα σχεδόν καθημερινά στο γραφείο μου λουλούδια και γράμματα. Σύντομα η ιστορία άρχισε να με κουράζει και να με φέρνει σε δύσκολη θέση απέναντι σε όλους. Οι συνάδελφοί μου είχαν αρχίσει το «δούλεμα», ο φίλος μου μου έκανε σκηνές ζηλοτυπίας, γιατί νόμιζε ότι έδινα δικαιώματα, και το σπίτι μου είχε γίνει ανθοπωλείο. Όσες φορές και αν ζήτησα από τον Ορέστη να σταματήσει αυτή την υπερβολική εκδήλωση θαυμασμού, εκείνος δεν έδειχνε να καταλαβαίνει.

Ο επίμονος κηπουρός
Όταν το πήρα απόφαση ότι έπρεπε να μπει ένα τέλος σ’ αυτή την ιστορία, τον διέγραψα από φίλο μου στο Facebook. Πέρασαν δύο μέρες και πίστεψα ότι είχα βρει την ησυχία μου, όμως είχα πέσει έξω. Την τρίτη μέρα ο Ορέστης εμφανίστηκε στο κανάλι απαιτώντας να του εξηγήσω γιατί τον είχα κάνει delete. Του εξήγησα ότι το ενδιαφέρον του είχε γίνει πιεστικό, αλλά και πάλι δεν πτοήθηκε. Μου είπε ότι ήταν ερωτευμένος μαζί μου και ότι δεν είχα δικαίωμα να τον βγάλω έτσι από τη ζωή μου. Ταράχτηκα με τη συμπεριφορά του, αλλά πίστευα ότι μετά από εκείνη την κουβέντα θα άλλαζαν τα πράγματα.
Δυστυχώς, η κατάσταση όχι μόνο δεν άλλαξε, αλλά άρχισε να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Όσο τον αγνοούσα, τόσο εκείνος γινόταν πιο προκλητικός. Πλέον με παρακολουθούσε συστηματικά και τον έβλεπα μπροστά μου όπου κι αν πήγαινα. Πολλές φορές μού άφηνε σημειώματα στο αυτοκίνητο. Δεν δοκίμασε ποτέ να μου κάνει κακό, αλλά και μόνο που ένιωθα την παρουσία του συνεχώς δίπλα μου, ένιωθα τρόμο. Μέσα μου πίστευα ότι κάποια στιγμή θα βαριόταν και θα με άφηνε ήσυχη, αλλά εκείνος τίποτα. Σύντομα άρχισαν τα sms στο κινητό και τα τηλεφωνήματα. Έπαιρνα τουλάχιστον δέκα μηνύματα τη μέρα και όχι μόνο σε ώρες δουλειάς. Μου έστελνε ακόμη και βράδια, ξημερώματα, με ξυπνούσε. Δεν μπορούσα πια να κοιμηθώ και όταν τελικά με έπαιρνε ο ύπνος, έβλεπα εφιάλτες. Κόντευα να τρελαθώ, γιατί δεν του είχα δώσει ποτέ το τηλέφωνό μου.
Τον απείλησα ότι θα πάω στην αστυνομία, αλλά δεν φάνηκε να πτοείται. Άρχισε να με απειλεί ότι αν δεν του έδινα μια ευκαιρία, θα έλεγε στο φίλο μου ότι τον απατάω και θα με έκανε ρεζίλι στους συναδέλφους μου. Τόσο πολύ με φόβιζε η εμμονή του, που προσπαθούσα με κάθε τρόπο να κρυφτώ. Άλλαξα τη θέση όπου πάρκαρα το αυτοκίνητό μου στη δουλειά, άλλαξα νούμερο στο κινητό και φρόντιζα να μην είμαι ποτέ μόνη, ειδικά όταν γυρνούσα αργά. Ένα βράδυ τον βρήκα να με περιμένει κάτω από το σπίτι για να μου μιλήσει. Άρχισα να του φωνάζω να με αφήσει ήσυχη, με αποτέλεσμα να ξυπνήσει ο πατέρας μου και να κατέβει μες στη νύχτα να δει τι συμβαίνει. Του εξήγησα την ιστορία κλαίγοντας από πανικό, γιατί μέχρι τότε δεν είχα μιλήσει σε κανέναν. Το περνούσα όλο μόνη μου. Ο πατέρας μου με καθησύχασε και μου είπε ότι την επόμενη φορά που θα εμφανιζόταν, θα πηγαίναμε στην αστυνομία. Ο Ορέστης είχε ξεπεράσει κάθε όριο και φοβόμουν πολύ. Το χειρότερο απ’ όλα ήταν ότι πλέον δεν ήξερα έως πού μπορούσε να φτάσει.

Σκληρά μέτρα
Λίγες μέρες αργότερα, τελειώνοντας από τη δουλειά, τον είδα να με περιμένει στο αυτοκίνητό του. Μπήκα γρήγορα στο δικό μου, αποφασισμένη να πάω στην αστυνομία. Εκείνος με ακολούθησε όπως συνήθως. Μόλις όμως με είδε να σταματάω μπροστά στο τμήμα, έκανε επιτόπου στροφή και έφυγε. Έδωσα κανονικά κατάθεση στον αστυνομικό και ζήτησα να του επιβληθούν ασφαλιστικά μέτρα, αλλά όπως με ενημέρωσαν, για να γίνει αυτό πρέπει να έχεις αποδείξεις ότι απειλείται η ζωή σου.
Το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να ζητήσω εισαγγελική παραγγελία, πράγμα που σήμαινε ότι θα του γινόταν σύσταση να μη με ξαναενοχλήσει. Από τότε ο Ορέστης μάλλον φοβήθηκε και τους τελευταίους δύο μήνες δεν με έχει πλησιάσει. Έχω μετακομίσει από το πατρικό σε ένα σπίτι μαζί με το φίλο μου και προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι όλο αυτό ήταν μια κακόγουστη φάρσα, που δεν πρόκειται να επαναληφθεί. Μέσα μου όμως είμαι προετοιμασμένη ότι η ιστορία μπορεί να μην έχει τελειώσει, αν και το εύχομαι με όλη μου την καρδιά. Όπως επίσης εύχομαι να νιώσω κάποτε ξανά ασφαλής, ώστε να μην αγχώνομαι ακόμη και για το σε ποιον λέω καλημέρα.

Χύμα στο τμήμα
Η σεξουαλική παρενόχληση στην Ε.Ε. θεωρείται αδίκημα και τιμωρείται με φυλάκιση από 6 μήνες έως 3 χρόνια και χρηματική αποζημίωση.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Βάση για την προστασία των θυμάτων αποτελούν οι Γενικές Δια­τάξεις του Αστικού Κώδικα.
Εάν νιώθεις ότι κάποιος σε ενοχλεί, είτε με πράξεις είτε με λόγια, μπορείς να κινηθείς νομικά. Ζήτησε εισαγγελική παραγγελία για να καλέσουν το δράστη στο Α.Τ. της περιοχής για συστάσεις. Εάν συνεχίσει να σε ενοχλεί, μπορείς να υποβάλεις αγωγή ή και μήνυση εναντίον του. Σε κάθε περίπτωση ζήτησε τη συμβουλή ενός δικηγόρου.

  68% από εσάς έχετε νιώσει να απειλείστε από κάποιον που σας πολιορκούσε ερωτικά.
Πηγή: Cosmopolitan

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου