Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

This is thy hour O Soul, thy free flight into the wordless. Away from books, away from art, the day erased, the lesson done. Thee fully forth emerging, silent gazing, pondering the themes thou lovest best. Night, sleep, death, and the stars. - Walt Whitman

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Ho Ho Ho! The Christmas Tag

Τα παιδία παίζει
- Christmas edition


Παίρνω τη σκυτάλη σε αυτό το χριστουγεννιάτικο μπλογκοπαιχνιδάκι από την Κική και τις μπλογκο-εκφράσεις της, που αυτές τις μέρες ντύθηκαν με γιρλάντες και αγιοβασιλιάτικους σκούφους. Φτιάξτε ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα κι ελάτε να εξερευνήσουμε παρέα τα Χριστούγεννα μέσα από τα δικά μου μάτια.


1. Αγαπημένη Χριστουγεννιάτικη ταινία

Αμέτρητες! Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη λίστα στις χριστουγεννιάτικες προτάσεις μου. Ενδεικτικά αναφέρω :



2. Αγαπημένο Χριστουγεννιάτικο τραγούδι

Άπειρα! Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη λίστα στις χριστουγεννιάτικες προτάσεις μου. Ενδεικτικά αναφέρω το αγαπημένο μου χριστουγεννιάτικο τραγούδι όταν ήμουν μικρή :



3. Αγαπημένος Χριστουγεννιάτικος Προορισμός

Κάπου με χιόνια στην αυλή και τζάκι στο σαλόνι...


4. Ποιο είναι το καλύτερο δώρο που σου έχουν κάνει Χριστούγεννα;

Επειδή είμαι παιδί του Δεκέμβρη, τα πιο ξεχωριστά δώρα τα λαμβάνω συνήθως στις αρχές του μήνα(και κατά συνέπεια τα δώρα των γενεθλίων μου έχουν λίγο ή πολύ άρωμα χριστουγέννων). Το χριστουγεννιάτικο δώρο που θυμάμαι, όμως, εντονότερα απ' όλα μου το χάρισαν μία βροχερή Πρωτοχρονιά, όταν ήμουν γύρω στα 10. Δε θυμάμαι τόσο το δώρο αυτό καθ' αυτό, όσο το περιτύλιγμα, που ήταν λίγο βρεγμένο, και ένα ανοιχτό παράθυρο. 
Βλέπετε οι γονείς μου, αποφασισμένοι να με αφήσουν να χαρώ την αθωότητα που μ' έκανε να πιστεύω στο Άγιο Βασίλη, έστησαν όλο αυτό το σκηνικό με το ανοιχτό παράθυρο και το βρεγμένο περιτύλιγμα για να με πείσουν ότι ήρθε ο Άγιος Βασίλης παρά την κακοκαιρία και ότι σταμάτησε με το έλκηθρο δίπλα στο παράθυρο για να μας αφήσει το δώρο μου και να συνεχίσει το ταξίδι του, χαρίζοντας δώρα και χαμόγελα και στα υπόλοιπα παιδιά του κόσμου.


5. Έχεις κάποιο Χριστουγεννιάτικο έθιμο;

Κάθε χρόνο πηγαίνουμε στο χωριό για το εορταστικό γεύμα. Η μέρα μας ξεκινάει πολύ νωρίς το πρωί με γκρίνια -λόγω νύστας και "ημερών αγάπης". Κάθε χρόνο τρωγόμαστε όλη μέρα ολόκληρο το σόι μεταξύ μας μέχρι να κάτσουμε να φάμε. 

Το πρώτο "ποδαρικό" στα σπίτια μας το κάνουν τα κατοικίδια μας και δέχονται συνακόλουθα το πρώτο κέρασμα(έθιμο που έφερε στην οικογένεια η γιαγιά μου λέγοντας ότι το ποδαρικό πρέπει να το κάνει ένα αγνό πλάσμα και που το συνεχίζουμε με χαρά κι εμείς).

Το χριστουγεννιάτικο γεύμα περιλαμβάνει απαραιτήτως κάστανα και κουκουνάρια και το κρασί ρέει άφθονο. Πολύ συχνά το αλκοόλ ξεκινά από το πρωί(κυρίως για όποιον αφικνείται ξενυχτισμένος). Όταν έρχεται η ώρα του γλυκού, συνήθως ανοίγουμε έναν αφρώδη οίνο -για το καλό. Όταν ακόμη ζούσε η γιαγιά μου, το "παραδοσιακό" μας χριστουγεννιάτικο γλυκό ήταν τούρτα με μπανάνες από κοινού με χριστουγεννιάτικα κουλουράκια και μελομακάρονα. Πλέον, το γλυκό μας ποικίλει, αν και η τούρτα αποτελεί ακόμη αγαπημένο γλυκό της οικογένειας.

Το απόγευμα των Χριστουγέννων αποτελείται από ώρες δημιουργικής απραξίας: αραλίκι, χουχούλιασμα και γράψιμο/διάβασμα.

Τέλος, τα τελευταία χρόνια έχω δημιουργήσει το δικό μου "έθιμο" να εμπλουτίζω και να δημοσιεύω την -κλασική πλέον- εορταστική μου μπλογκο-ανάρτηση με τις δικές μου αγαπημένες X-mas προτάσεις.


6. Αυτή είναι μια πολύ σοβαρή ερώτηση να ξέρετε.. 
Κουραμπιέδες ή μελομακάρονα (άντε και δίπλες να βάλω στο παιχνίδι);

Χωρίς δεύτερη σκέψη:
ΜΕ-ΛΟ-ΜΑ-ΚΑ-ΡΟ-ΝΑ !!



*αν και είμαι περισσότερο ερωτευμένη με τα γερμανικά Lebkuchen*


7. Ονειρεμένος προορισμός για τις διακοπές των Χριστουγέννων

Νέα Υόρκη Statue of Liberty emoticon for Facebook
(κάποτε θα καταφέρω να γιορτάσω Χριστούγεννα στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ)


8. Τι προτιμάς να κάνεις τη βραδιά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς;

Προτιμώ να κάνω "ρεβεγιόν" στο σπίτι, είτε σε κλειστό οικογενειακό κύκλο, είτε με λίγους φίλους και καλούς(ή ακόμη και με τον εαυτό μου). Μου αρέσει το ποτό, ιδίως τα χειμωνιάτικα-χριστουγεννιάτικα ποτά. Μου αρέσει να μαγειρεύω, μα μου αρέσει να τεμπελιάζω κιόλας και να τσιμπολογώ δίχως αύριο. Τρελαίνομαι για επιτραπέζια και αγαπώ το "μεθυσμένο" γέλιο κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού. Ακόμη περισσότερο, αγαπώ τη φωτιά και την κακοκαιρία -αυτό το ζεύγος αντιθέσεων από το οποίο συντίθεται ο χειμώνας. Το τριζοβόλημα της φλόγας και τη μεστή μυρωδιά των ξύλων. Το σφύριγμα του ακατεύναστου ανέμου και τις πάλλευκες νιφάδες χιονιού. Στα μοναχικά μου ρεβεγιόν τρελαίνομαι να ξαπλώνω στο μισοσκότεινο σαλόνι μου και να χάνομαι στη λάμψη των χριστουγεννιάτικων λαμπιονιών.


9. Σου έχει συμβεί κάποιο ευτράπελο τις μέρες εκείνες;

Από ευτράπελα άλλο τίποτα...!
Τα αγαπημένα μου ευτράπελα προκύπτουν, βέβαια, από τα κατοικίδια μας, που μασούν τα φύλλα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και/ή μαλώνουν με τις γιρλάντες.


10. Τι στόχους βάζεις για το καινούργιο έτος:

Να είμαι δυνατή.


Always Keep Fighting


+1 Η ερώτηση της Κικής
Αν μπορούσες να ταξιδέψεις σε ένα Μαγικό Χριστουγεννιάτικο Χωριό, πώς θα το ονόμαζες, με τι τρόπο θα έφτανες εκεί, τι θα συναντούσες και τι θα έκανες; (φανταστείτε το σαν ένα μικρό προσωπικό σας παραμύθι).

Το δικό μου Μαγικό Χριστουγεννιάτικο Χωριό θα ονομαζόταν Χιονούπολη. Στο χωριό αυτό θα ήταν κάθε μέρα Χριστούγεννα και θα χιόνιζε όλη μέρα, αλλά κανείς δεν θα κρύωνε. Στη Χιονούπολη όλα τα σπίτια θα ήταν μονοκατοικίες από ξύλο και πέτρα. Τις αυλές τους θα κοσμούσαν χιονισμένα έλατα και χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά.  Χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια θα αναβόσβηναν παντού και από τις πέτρινες καμινάδες να αναδυόταν καπνός που δεν θα ήταν καπνός. Αντίθετα, θα μύριζε κανέλα και πορτοκάλι σε ολόκληρο το χωριό. Μαγεμένοι χιονάνθρωποι θα τελούσαν χρέη θυρωρού σε κάθε σπίτι.
Το χωριό αυτό θα ήταν ένας μυστικός κόσμος, στον οποίο θα έφτανα ανακαλύπτοντας τυχαία ένα μυστικό πέρασμα το οποίο θα ήταν κρυμμένο τόσα χρόνια μέσα στο ίδιο μου το σπίτι. 
Οι κάτοικοί του θα ήταν εύθυμοι κι ευγενικοί και θα μου χάριζαν ένα εγκάρδιο καλωσόρισμα. Όλοι θα ήταν κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να μου χαρίσουν ένα χαμόγελο και μια αγκαλιά. Θα ήμουν ευπρόσδεκτη απ' όλους για χριστουγεννιάτικο δείπνο στο σπίτι τους. Θα έπαιζα όλη μέρα χιονοπόλεμο μαζί με τους κατοίκους της Χιονούπολης και θα φτιάχναμε χιονάνθρωπους και αγγέλους από χιόνι. Οι χιονάνθρωποι θα ζωντάνευαν και όλα τα ζώα θα είχαν ανθρώπινη λαλιά.
Θα έκανα βόλτες στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπου θα είχαν στηθεί ξύλινα σπιτάκια και πάγκοι που θα προσέφεραν δωρεάν ζεστά ροφήματα -αλκοολούχα και μη- και κάθε λογής χριστουγεννιάτικο γλυκό. Στην πλατεία θα παίζαμε παιχνίδια και θα κάναμε χειροτεχνίες, ενώ τα πιο όμορφα χριστουγεννιάτικα τραγούδια θα αντηχούσαν απ' άκρη σ' άκρη. 
Κάθε βράδυ θα μαζεύονταν όλοι στην πλατεία και θα τραγουδούσαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια για μια τελευταία φορά πριν πάνε στα σπίτια τους για το εορταστικό δείπνο. Η βραδιά στο σπίτι θα έκλεινε με ζεστή σοκολάτα, κάστανα ψημένα στη θράκα και επιτραπέζια παιχνίδια στα οποία θα συμμετείχε ολόκληρη η οικογένεια.


Χαρίζω κι εγώ με τη σειρά μου το παιχνιδάκι απλόχερα στη μπλογκόσφαιρα και σε όποιον θέλει να συμμετάσχει και να τον επισκεφτεί το πνεύμα των Χριστουγέννων.

Η δική μου ερώτηση

Στο ομώνυμο βιβλίο του Τζιάννι Ροντάρι, ο συγγραφέας περιγράφει τον Πλανήτη των Χριστουγεννιάτικων Δέντρων -ένα απίστευτο μέρος, όπου κάθε μέρα είναι Χριστούγεννα, αντί για βροχή ρίχνει κομφετί και ζαχαρωτά, οι κάτοικοι είναι ευτυχισμένοι, το χρήμα δεν έχει αξία και τα πεζοδρόμια κινούνται μόνα τους μπροστά από τις ανοιχτές βιτρίνες και τον αυτοκαθαριζόμενο τοίχο για γκράφιτι.
Περιγράψτε τον δικό σας 
Πλανήτη των Χριστουγεννιάτικων Δέντρων. Christmas Tree Emoticon

(αν δε θέλετε να συνεχίσετε το παιχνίδι μπορείτε να μου απαντήσετε εδώ)

2 σχόλια:

  1. Ρε πανέμορφο παρόλο που το διαβάζω δύο μήνες μετά τα Χριστούγεννα! Μακάρι να το είχα δει πιο νωρίς να το είχα κάνει και εγώ χααχα <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή