Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

Δεν ζω ούτε στο παρελθόν μου, ούτε στο μέλλον μου. Έχω μόνο το παρόν, αυτό με ενδιαφέρει. Αν μπορείς να μένεις πάντα στο παρόν θα είσαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος, γιατί είναι πάντα και μόνο η στιγμή που ζούμε. ~ Paulo Coelho

Κυριακή, 6 Απριλίου 2014

Νυχτερινές Αλχημείες

Συγγνώμη, ξέχασα να βγάλω φωτογραφία πριν αρχίσω να τρώω
Είναι κάτι στιγμές σαν κι αυτή που με πιάνει λιγούρα, όχι για κάτι συνηθισμένο μα για κάτι απροσδόκητο. Προσπαθώ να συνδυάσω ό,τι υλικά βρω στο ψυγείο και να φτιάξω κάτι πρωτότυπο. Απόψε με έπιασε μια μανία να φάω σαλάτα σπανάκι με φράουλες. Ξέρω ότι πολλοί απορείτε αυτή τη στιγμή, όμως η φράουλα είναι ένα απίστευτο φρούτο που ταιριάζει απροσδόκητα πολύ στις σαλάτες. Είναι ένα πρώτο πιάτο που μπορεί όχι μονάχα να σταθεί επάξια σ' ένα τραπέζι, μα και να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους(με ένα πιάτο που θέλει λιγότερο από 5 λεπτά να ετοιμαστεί).. Επιπλέον, τα οφέλη που αποκομίζεις από μια τέτοια σαλάτα είναι τεράστια: βιταμίνες, πρωτεΐνες(τυρί), -καλά- ω3 λιπαρά(καρύδια). Εκτός αυτού, οι σαλάτες με φράουλες είναι αντιοξειδωτικές βόμβες! Πέρσι το καλοκαίρι τη δοκίμασα για πρώτη φορά και -ειλικρινά- τρελάθηκα! Η σαλάτα που δοκίμασα τότε αποτελείτο από: μαρούλι-ρόκα, φράουλες, καρύδια, κρουτόν, παρμεζάνα και σως βινεγκρέτ(η αρχική συνταγή είχε και ροκφόρ, αλλά εγώ το απεχθάνομαι). Έτσι θεώρησα μια πολύ καλή ευκαιρία το γεγονός ότι οι φράουλες αυτή την εποχή είναι απλά υπέροχες! Στο ψυγείο μου σήμερα είχα φρέσκες φράουλες και σπανάκι baby(τα μικρά στρογγυλά φύλλα που είναι κάπως τραγανά επειδή είναι πιο άγουρα) που κράτησα από χθες το απόγευμα που καθάριζα φρέσκα σπανάκια. Χρησιμοποίησα μια μεγάλη φράουλα(εναλλακτικά 2 μικρές) κομμένη σε φέτες -κάποιες από αυτές κομμένες στα 2 ή τα 4- ενώ το σπανάκι ήταν περίπου μισό μπολ. Ήθελα να κάνω μια σαλάτα όσο το δυνατόν πιο κοντά σ' εκείνη που έφαγα πέρσι, αλλά αυτοσχεδίασα και λίγο για να την κάνω πιο αρωματική. Πρόσθεσα λίγο μαϊντανό ψιλοκομμένο για άρωμα και αντί για κρουτόν χρησιμοποίησα 3-4 παξιμαδάκια με χορταρικά(σημειώνω πως τα παξιμάδια είναι πιο υγιεινά από τα κρουτόν). Έκανα μια γρήγορη βινεγκρέτ: λίγη μουστάρδα, λίγο μέλι, λάδι, ξύδι, λίγο αλάτι-πιπέρι και δυόσμο. Καρύδια δυστυχώς δεν είχα. Τέλος, αντί για παρμεζάνα(ή -μπλιαξ!- ροκφόρ) χρησιμοποίησα λίγη φέτα καθώς είναι ένα τυρί που παρά την αλμύρα του συνδυάζεται εύκολα με γλυκόξινες γεύσεις(βλέπε καρπούζι) και ταιριάζει απίστευτα με το σπανάκι baby(πολλές φορές στην Κομοτηνή έκανα σαλάτα σπανάκι με βαλσάμικο και φέτα!). Από πάνω έτριψα μαύρο πιπέρι στο μύλο. Τρελαίνομαι για φρεσκοτριμμένο πιπέρι στις σαλάτες μου(εκτός από γευστικό είναι και πολύ υγιεινό αλλά και ενισχύει τον μεταβολισμό)! Η σαλάτα βγήκε υπέροχη -τόσο που εξαφανίστηκε στο πεντάλεπτο.

*Τις ποσότητες των υλικών σας τις δίνω στο περίπου επειδή αφενός τα έβαλα "με το μάτι", αφετέρου η σαλάτα ήταν για ένα μόλις άτομο.
**Αν βρίσκεστε σε περίοδο διατροφής για απώλεια βάρους μειώστε τα παξιμάδια και τα καρύδια(αν βάλετε) και αντικαταστήστε τη φέτα με ανθότυρο. Αντί για βινεγκρέτ μπορείτε να αναμίξετε ξύδι(ποσότητα ανάλογα με το είδος.το βαλσάμικο αποδίδει περισσότερες θερμίδες, αλλά  αρκούν λίγες σταγόνες για να δώσει γεύση) με λίγη μουστάρδα(σκόνη ή πάστα), αρωματικά και 1κσ λάδι. Τέλος, προσέξτε την ποσότητα του αλατιού.
Δεν είναι "λάιτ" αλλά σίγουρα είναι πιο ελαφρύ από το αρχικό πιάτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου