Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

This is thy hour O Soul, thy free flight into the wordless. Away from books, away from art, the day erased, the lesson done. Thee fully forth emerging, silent gazing, pondering the themes thou lovest best. Night, sleep, death, and the stars. - Walt Whitman

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Ψέματα chatρα-πάτρα

On lying dating
Η Μελίσα Χέντερσον εξήγησε στο Cosmo πώς έφτασε να έχει ένα ειδύλλιο, μέσω social media, με κάποιον που δεν είχε ιδέα ποια ήταν στην πραγματικότητα.


(Όπως τα διηγήθηκε στην Abigail Pesta)

Ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια να αποδράσω για λίγο από τη ζωή μου. Ήμουν στην Α' τάξη του λυκείου στο Σόσιερ του Μισισιπή, μια μικρή πόλη με ένα μεγάλο δρόμο και δύο φανάρια. Τα παιδιά στο σχολείο με φώναζαν φρικιό, περίεργη, χοντρή. Έτσι, μια μέρα αποφάσισα να γίνω μια άλλη.


Άλλης ξεκίνημα

Διάλεξα από το MySpace τη φωτογραφία προφίλ μιας ξανθιάς γαλανομάτας κοπέλας με ροκ στιλ από το Οχάιο, που την είχα δει πριν καιρό και μου άρεσε. Ήταν αδύνατη και όμορφη – το αντίθετο από εμένα, δηλαδή. Την πήρα και έφτιαξα ένα ψεύτικο προφίλ μιας κοπέλας που υποτίθεται την έλεγαν Άμπι Τζόνσον και έμενε στην Τζόρτζια. Δεν ήταν η πρώτη φορά που έφτιαχνα ψεύτικο προφίλ – το είχα ξανακάνει στο γυμνάσιο, αλλά μετά το είχα παρατήσει. Με την Άμπι ένιωθα πιο φιλόδοξη. Στο προφίλ της πόσταρα αστεία βίντεο και λινκ, ενώ τσέκαρα και τη σελίδα της κοπέλας από την οποία είχα δανειστεί τη φωτογραφία, ώστε όταν έβαζε καινούριες φωτογραφίες, να τις παίρνω και να τις ποστάρω κι εγώ.


Α way out

Το προφίλ της Άμπι ήταν μια διέξοδος από την πραγματική ζωή μου, που δεν ήταν και η πιο εύκολη, ειδικά από την ηλικία των 7, όταν έχασα τη μητέρα μου από καρκίνο στο στήθος. Μέχρι τότε εγώ και τα τέσσερα αδέρφια μου ζούσαμε τη συνηθισμένη ζωή μιας οικογένειας που μένει σε επαρχιακή πόλη. Όταν όμως πέθανε εκείνη, όλα μαύρισαν. Ο πατέρας μου έπεσε σε κατάθλιψη και συχνά ξεσπούσε την οργή του επάνω μου, καθώς τα υπόλοιπα αδέρφια μου είναι μεγαλύτερα και τον απέφευγαν πιο εύκολα. Ένιωθα τελείως μόνη. Στα 14 μου είχα αρχίσει να κόβομαι κρυφά με ξυραφάκια.

Όταν ξεκίνησε η Γ' λυκείου, μετέφερα το προφίλ της Άμπι στο Facebook και της έδωσα καινούριο τόπο κατοικίας, στο Μισισιπή. Το να «είμαι» εκείνη ήταν απελευθερωτικό, καθώς δεν είχα να φοβηθώ την κριτική κανενός. Στο σχολείο η κατάσταση συνέχιζε να είναι τραγική. Μια μέρα φόρεσα μια φωσφοριζέ μπλούζα και ένα αγόρι μού φώναξε: «Είσαι σαν τσιχλόφουσκα με τεράστιο κ*λο!». Μια άλλη μέρα κάποιος μού πέταξε ένα μήλο φωνάζοντας «γαμ*φρικιό!». Στα μέσα της χρονιάς τα παράτησα και κάθισα σπίτι, να διαβάσω για τις εξετάσεις GED, που είναι σαν απολυτήριο.


Second life

Εκείνες τις μέρες μού μίλησε για πρώτη φορά ένας τύπος που λεγόταν Τζάροντ Μάσελγουαϊτ. Ήταν γύρω στα 20 και έπαιζε σε ένα συγκρότημα στην Τζόρτζια. Με προσέγγισε (δηλαδή την Άμπι)λέγοντάς μου ότι είμαι πολύ όμορφη, ένα κομπλιμέντο που άκουγα συχνά ως Άμπι. Ανταλλάξαμε μερικά μηνύματα και μετά από λίγο τον πήρα τηλέφωνο για πρώτη φορά. Θα ακολουθούσαν πολλές ακόμα κλήσεις.

«Δέσαμε» αμέσως. Φαινόταν ευγενικός και γλυκός. Μου είπε την ιστορία του – είχε αφήσει κατά λάθος έγκυο την κοπέλα του όταν ήταν πολύ μικροί, παντρεύτηκαν και λίγα χρόνια αργότερα χώρισαν. Θεωρούσε τον εαυτό του λίγο περιθωριακό τύπο, σαν εμένα. Του είπα κι εγώ την ιστορία μου σε μια εκδοχή λίγο διαφορετική από την πραγματική, ότι δηλαδή προέρχομαι από μια πολύ ευτυχισμένη οικογένεια. Δεν ήθελα να με λυπάται.

Ανταλλάσσαμε μηνύματα και μιλούσαμε στο τηλέφωνο καθημερινά. Το ψέμα μου είχε αρχίσει να παίρνει τεράστιες διαστάσεις. Ήξερα ότι ο Τζάροντ νόμιζε ότι μιλούσε σε κάποια άλλη και ένιωθα άσχημα γι’ αυτό. Και μια μέρα μού ζήτησε να συναντηθούμε.


Reality check

Ήταν ένα ενοχλητικό reality check, αλλά αγνόησα προς στιγμήν τον πανικό μου και του είπα ότι είχα οικογενειακές υποχρεώσεις. Και φυσικά, δεν δεχόμουν να κάνουμε ούτε video chat. Καθώς εκείνος δεν τα παρατούσε, κάθε του αίτημα να με δει με τάραζε.

Υπήρχαν φορές που ήθελα να του πω όλη την αλήθεια και φαντασιωνόμουν ότι αν με αγαπούσε αληθινά, θα ξεπερνούσε την απάτη μου. Αλλά κατά βάθος ήξερα ότι δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση, οπότε συνέχισα να εφευρίσκω δικαιολογίες. Μια δυο φορές σκέφτηκα να εξαφανιστώ, αλλά ήξερα ότι θα μου λείψει πολύ. Πιστεύω ότι εκείνος είχε αρχίσει να υποψιάζεται ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, αλλά όπως κι εγώ, ήθελε να πιστέψει σ’ αυτή τη φαντασίωση. Ζούσαμε κι οι δυο σε μια υπέροχη φούσκα.

Για πρώτη φορά ένιωθα ότι ερωτευόμουν στ’ αλήθεια. Ο Τζάροντ μού είπε ότι του συνέβαινε το ίδιο. Τα λόγια του μου έδιναν αυτοπεποίθηση και έτσι άρχισα να φροντίζω περισσότερο την εμφάνισή μου και στην πραγματική ζωή – έχασα βάρος, πρόσεχα το ντύσιμό μου. Κάναμε και συζητήσεις περί σεξ, αποκαλύπτοντας ο ένας στον άλλο τι μας αρέσει. Στην πραγματικότητα, η μόνη μου εμπειρία ήταν ένα φιλί σε ένα πάρτι όπου παίζαμε «μπουκάλα».


Το δόλωμα

Οι μήνες πέρασαν κι εγώ πήρα το απολυτήριο GED, έπιασα δουλειά σε ένα φαστ φουντ και ζούσα σε ένα μάλλον μεταβατικό στάδιο. Είχα την ανάγκη να δραπετεύω όλο και πιο βαθιά στο ειδύλλιό μας. Αλλά αυτό δεν θα κρατούσε για πολύ. Το καλοκαίρι του 2012, πάνω από ένα χρόνο αφότου είχα γνωρίσει τον Τζάροντ, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από έναν τύπο που λέγεται Νεβ Σάλμαν. Η καρδιά μου κόντεψε να πεταχτεί έξω από το στήθος μου. Κατάλαβα ότι με είχαν τσακώσει.

Είχα δει το ντοκιμαντέρ Catfish που είχε γυρίσει ο Νεβ σχετικά με το πώς είχε ερωτευτεί μια γυναίκα online, μέχρι που ανακάλυψε ότι είχε ερωτευτεί το ψεύτικο προφίλ της. Μου εξήγησε ότι είχε ξεκινήσει μια εκπομπή στο MTV για σχέσεις που γεννιούνται μέσω ίντερνετ και ότι ο Τζάροντ είχε επικοινωνήσει μαζί του και του είχε ζητήσει να τον βοηθήσει.

Με κατέκλυσαν όλων των ειδών τα συναισθήματα: πανικός, νευρικότητα και τελικά ανακούφιση. Ο Νεβ μού είπε ότι ήταν πολύ σημαντικό για τον Τζάροντ να συναντηθούμε. Ήξερα ότι αν δεν ξεκαθάριζα την κατάσταση εκείνη τη στιγμή, δεν θα το έκανα ποτέ. Είχα τρομοκρατηθεί.


Μια άβολη αλήθεια

Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στιγμή που συναντηθήκαμε. Η έκφραση στο πρόσωπο του Τζάροντ ήταν κάτι ανάμεσα στο απόλυτο σοκ και την απογοήτευση. Δώσαμε αμήχανα τα χέρια και του είπα ότι λυπάμαι πολύ και ότι δεν είμαι μια «Barbie». Καταλάβαινα πόσο στενοχωρημένος ήταν και ένιωθα σαν να ήμουν το χειρότερο άτομο στη γη.

Εκείνος μου είπε: «Έφτασα να σε ξέρω τόσο καλά, αλλά δεν έχω ιδέα ποια είσαι». Αργότερα είπε ότι ένιωθε λες και η κοπέλα του είχε πεθάνει. Ήταν από τις χειρότερες μέρες της ζωής μου. Έσβησα το προφίλ το ίδιο βράδυ. Πριν φύγει για Τζόρτζια, είπα στον Τζάροντ την ιστορία μου και ότι δεν είχα σκοπό να τον πληγώσω. Μου είπε να του στείλω friend request ως Μελίσα.

Λίγες μέρες μετά μου έστειλε ότι «Γαμώτο, ακόμα σε αγαπάω», αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι ήταν τελείως μπερδεμένος. Τα μηνύματά μας αραίωσαν. Αργότερα εκείνο το καλοκαίριπήγα να τον δω να παίζει με το συγκρότημά του, αλλά μετά βίας μού μίλησε.


Love actually

Το φθινόπωρο αρχίσαμε να ανταλλάσσουμε πάλι κάποια μηνύματα στο Facebook και να γινόμαστε κάπως φίλοι. Η εκπομπή προβλήθηκε το Δεκέμβριο, και ενώ φίλοι και συγγενείς μού συμπαραστάθηκαν, άγνωστοι μού έστελναν προσβολές στο Τwitter και μου έλεγαν να πεθάνω. Το μόνο καλό ήταν ότι η κοπέλα της οποίας τη φωτογραφία είχα κλέψει μου έστειλε μήνυμα ότι με συγχωρεί.

Δεν είμαι περήφανη για όσα έκανα, αλλά τουλάχιστον έμαθα, αντί να προσπαθώ να δραπετεύσω από την πραγματικότητα, να προσπαθώ να την κάνω καλύτερη. Σήμερα έχω σχέση με κάποιον που τον ξέρω από μικρή και ο στόχος μου είναι να καταφέρω να σπουδάσω. Με τον Τζάροντ κρατάμε ακόμα κάποια επαφή. Εύχομαι να μείνουμε φίλοι. Στ’ αλήθεια.

Πηγή: Cosmopolitan

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου