Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

Δεν ζω ούτε στο παρελθόν μου, ούτε στο μέλλον μου. Έχω μόνο το παρόν, αυτό με ενδιαφέρει. Αν μπορείς να μένεις πάντα στο παρόν θα είσαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος, γιατί είναι πάντα και μόνο η στιγμή που ζούμε. ~ Paulo Coelho

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Ένα υπέροχο πρωινό!!!

Σήμερα σηκώθηκα νωρίς για τα δικά μου δεδομένα και με -όλως παραδόξως- μεγάλα κέφια. 
Κι επειδή, λοιπόν, ήμουν τόσο ορεξάτη και χαρούμενη, έφτιαξα ένα απλό αλλά υπέροχο πρωινό!!!
Σήμερα είχα όρεξη για ένα "λίγο" πιο υγιεινό πρόγευμα. Έρχεται και καλοκαίρι, οπότε προσπαθούμε να φτιάξουμε λίγο τη φιγούρα μας. Το να προσέχουμε τη διατροφή μας, όμως, δε σημαίνει ότι δε μπορούμε να απολαύσουμε ένα χορταστικό και γευστικό γεύμα. Ούτε πως πρέπει να στερούμαστε. Το αντίθετο, μάλιστα. Η στέρηση φέρνει πάντα το αντίθετο απ' το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επίσης, ας πούμε γι' άλλη μια φορά πως όταν μιλάμε για αδυνάτισμα ΔΕΝ εννοούμε αυτό των μοντέλων. Άλλωστε, το τέλειο σώμα είναι υποκειμενικό. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, μιλάμε για ένα όμορφο αποτέλεσμα, ταιριαστό στον σωματότυπο μας, που μας κάνει να νιώθουμε καλά και σε καμία περίπτωση δε βλάπτει την υγεία μας. 
Μια ισορροπημένη διατροφή, σε συνδυασμό με άσκηση, κάθε άλλο παρά κακό μπορεί να κάνει. Ένα ανάλογο μοτίβο ζωής συμβάλλει στην υγεία και την ευεξία του σώματος. Κι αυτό πρέπει να είναι, άλλωστε, και το ζητούμενο όταν προσπαθούμε να χάσουμε κιλά. Να κρατήσουμε τον εαυτό μας υγιή, όχι να τον ταλαιπωρήσουμε. Φυσικά ό,τι ισχύει για τη διατροφή ισχύει και για την άσκηση. Με δυο λέξεις: με μέτρο. Η υπερβολική άσκηση -πέραν από είδος νευρικής ανορεξίας- είναι και επιζήμια για το σώμα. Και φυσικά κι εδώ ισχύει ο κανόνας της αναλογικότητας. Δηλαδή, δεν είναι όλες οι ασκήσεις για όλους, ούτε χρειάζεται να είσαι "τούμπανο" για να χτίσεις ένα όμορφο κορμί. Και δεν ξεχνάμε ότι δεν είναι απαραίτητο να κάνουν όλοι το ίδιο είδος γυμναστικής. Άλλοι προτιμούν την παραδοσιακή άσκηση, άλλοι τον χορό, άλλοι πιο εναλλακτικές μορφές γυμναστικής. Πολλοί προτιμούν πιο ήπιες μορφές άσκησης, όπως yoga ή pilates, που στόχο έχουν περισσότερο την ευεξία.
Τα tips είναι πολύ απλά και δε χρειάζεται να φτάνουμε στα άκρα. Υγιεινή διατροφή, άσκηση, πολύ νερό(δυστυχώς όλοι έχουμε το κακό συνήθειο των αναψυκτικών) και ένας καλός ύπνος. 
Θα μου πείτε τι σχέση έχει ο ύπνος με τη διατροφή. Κι όμως! Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Μάλιστα, θεωρείται ότι η έλλειψη ύπνου επηρεάζει την ισορροπία των ορμονών που σχετίζονται με την όρεξη. Οι ορμόνες ghrelin και leptin, επιδρούν σημαντικά στη λειτουργία της όρεξης και επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο. Συνεπώς, εφόσον ενδιαφερόμαστε να ελέγξουμε ή να μειώσουμε το βάρος μας, ας μην ξεχνάμε να κοιμόμαστε καλά. Πέρα, όμως, από τις επιστημονικές έρευνες, με πιο απλά λόγια, ο ύπνος δίνει στο σώμα την ευκαιρία να ξεκουραστεί αποβάλλοντας την κούραση της ημέρας και να "γεμίζει" τις μπαταρίες μας για την αρχή της επόμενης. Όταν, λοιπόν, δεν έχουμε ξεκουραστεί καλά, ο οργανισμός αναζητά αλλού την ενέργεια που χρειάζεται. Δηλαδή στις θερμίδες.

Ας επιστρέψουμε, όμως, στο υπέροχο πρωινό μου(το οποίο μου πήρε 3 ώρες μέχρι να το τελειώσω). Ξεκίνησα μ' ένα δροσερό γιαούρτι με κομματάκια ροδάκινου. Αν και μπορούσα να προσθέσω τριμμένο φουντούκι και κομματάκια σοκολάτας το άφησα σκέτο, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι μπορεί να το κάνω το βράδυ(τα φουντούκια και η σοκολάτα έχουν πολλές θερμίδες, οπότε όσο λιγότερο τόσο καλύτερα). Ο δεύτερος είναι ότι είχα ήδη προσθέσει μια δόση "αμαρτίας" στο πρωινό μου μ' ένα κρουασανάκι. Σκέτο, χωρίς γέμιση, σαν συνοδευτικό με τον καφέ. Η αλήθεια είναι ότι η αφράτη -γεμάτη βούτυρο- σφολιάτα του κρουασάν ταιριάζει υπέροχα με τον καφέ(σκέτο είναι αυτό που λέω "άγλυκο γλυκό" και συνδυάζεται υπέροχα με τον πικρό καφέ που πίνω). Τις περιόδους που δεν προσέχω και τόσο τη διατροφή μου τρελαίνομαι να τρώω για πρωινό πρώτα κάτι αλμυρό(ακόμη κι ένα αλμυρό κρουασάν) και μετά ένα γλυκό κρουασάν(συνήθως με nutella!). Τώρα, όμως, πλησιάζει καλοκαίρι. Κι εκτός αυτού σε δυο βδομάδες ξεκινά η εξεταστική μου, στην οποία πάντα -λόγω άγχους και βαρεμάρας- κατεφεύγω στο φαγητό. Προσπαθώ, λοιπόν, να μειώσω τη θερμιδική αξία των γευμάτων μου, καθώς ξέρω ότι θα αυξηθεί η ποσότητα, αυξάνοντας παράλληλα τη θρεπτική τους αξία(είναι απαραίτητο να τρώμε υγιεινά σε περιόδους πνευματικής -και σωματικής- κόπωσης).
Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει απ' το πρωινό μου η δική μου "ατασθαλία", η αγαπημένη μου πρωινή συνήθεια, ο καφές. Σε μικρές ποσότητες μπορεί να συμβάλλει στην ευεξία του σώματος, καθότι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και πολλά θρεπτικά στοιχεία ["Πάνω από 2000 είναι τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στο σπέρμα του καφέ. Οργανικά οξέα, αλδεΰδες, κετόνες, καφεΐνη, πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, βιταμίνη Β3, ασβέστιο, φώσφορος, νάτριο, μαγνήσιο, σίδηρος, είναι κάποια από τα στοιχεία που περιέχονται στον καφέ. Μια ουσία με σημαντική αντικαρκινική δράση που δημιουργείται όταν καβουρντιστεί ο καφές, είναι η μεθυλπυρδονιουμ ( methylypyridinium ) και υπάρχει στον ακατέργαστο καφέ ( στιγμιαίο, κανονικό, ντεκαφεινέ )"]. Ωστόσο, το "κακό" που έχω εγώ είναι ότι πίνω μεγάλες ποσότητες καφέ, αφενός γιατί δεν με επηρεάζει η καφεΐνη και αφετέρου γιατί είναι μια απ' τις αγαπημένες μου απολαύσεις. Ευτυχώς προτιμώ τις "καθαρές" ποικιλίες καφέ(φίλτρου, espresso, cappuccino), οι οποίες είναι λιγότερο επιβλαβείς στον οργανισμό απ' τις υπόλοιπες¹. Είμαι τυχερή γιατί μου αρέσει ο καφές σκέτος -με λίγο γάλα- οπότε δεν αναγκάζομαι να τον στερηθώ όταν προσπαθώ να χάσω κιλά. Φυσικά υπάρχουν και φορές που θα δοκιμάσω κάτι μεγαλοπρεπές με πάαααρα πολλές θερμίδες -όπως πχ ένας mochaccino. Αυτά, όμως, τα αποφεύγω όσο μπορώ γιατί μόνο που το παραγγέλνεις γεμίζεις θερμίδες(στην τελική καλύτερα να φας ένα κανονικό γλυκό ή τσιπς, παρά να πιεις ένα ρόφημα). 
Κλείνοντας το πρωινό μου, ήθελα φυσικά κάτι γλυκό. Καθότι το κρουασανάκι ήταν αρκετά "αμαρτωλό" από μόνο του επέλεξα να καταφύγω στη γλύκα και τις βιταμίνες των φρούτων. Το καλό με αυτήν την εποχή είναι ότι τα φρούτα είναι άφθονα, μοσχομυρωδάτα, ζουμερά και πεντανόστιμα. Έτσι, επέλεξα να φάω λίγα κεράσια². Το θαυματουργό αυτό φρούτο, εκτός που περιέχει ελάχιστες θερμίδες, είναι πολύ θρεπτικό["Τα κεράσια είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες ενώ ταυτόχρονα είναι φτωχά σε θερμίδες. Ένα κεράσι αποδίδει 4 θερμίδες, ενώ μια μερίδα κερασιών (100 γραμμάρια) αποδίδει 33 θερμίδες. Τα κεράσια θα πρέπει να καταναλώνονται από τους μαθητές και ιδιαίτερα κατά την εξεταστική περίοδο αφού μειώνουν αισθητά την πνευματική κόπωση. Το έντονο χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα των κερασιών οφείλεται σε μια ομάδα χημικών ουσιών, των ανθοκυανινών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ανθοκυανίνες συμβάλλουν στη εξουδετέρωση καρκινογόνων ουσιών. Μια άλλη δράση των ανθοκυανινών είναι ότι αυξάνουν κατά 50% την παραγωγή της ινσουλίνης από το πάγκρεας, δηλαδή να βοηθούν στην πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη. {...} Άλλα οφέλη των κερασιών στην υγεία μας είναι η πρόληψη της δημιουργίας πλάκας των δοντιών άρα και της τερηδόνας. Εν κατακλείδι, τα αγαπημένα μας κεράσια εκτός τη γευστική ικανοποίηση που μας δίνουν, μας εφοδιάζουν χρήσιμα θρεπτικά συστατικά για τη θωράκιση της υγείας και επιπρόσθετα είναι πολύ καλή επιλογή για άτομα που κάνουν δίαιτα αφού έχουν μικρή θερμιδική απόδοση ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού. "].
Για να κλείσω αυτή την ανάρτηση, που τράβηξε περισσότερο -είμαι πολυλογού τι να κάνουμε;- απ' ότι σκόπευα, σήμερα ξεκίνησα να τρώω το πρωινό μου λίγο μετά τις 11 και κάτι και το τελείωσα γύρω στις 2(έτρωγα το γιαουρτάκι μου με πάσο μου) και όχι μόνο ήταν υπεραρκετό, αλλά και μέχρι αυτή την ώρα -4:45- μ' έχει κρατήσει χορτάτη και γεμάτη ενέργεια. Το σύνολο των θερμίδων αυτού του γεύματος κυμαίνεται περί τις 330 θερμίδες, εξαιρετικά χαμηλό αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για συνδυασμό δύο εκ των πέντε προτεινόμενων ημερησίων γευμάτων -πρόγευμα και δεκατιανό- κι αποτελεί λιγότερο από το ⅓ της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων για απώλεια βάρους(για το δικό μου σωματότυπο βέβαια). Το συμπέρασμα απλό: δε χρειάζεται να καταφύγουμε σε υπερβολές για να χάσουμε βάρος. Κι ένα γεύμα χαμηλό σε θερμιδική αξία, μπορεί να είναι ιδιαίτερα γευστικό και χορταστικό. Γιατί κάποια που αγαπάει τον εαυτό της, απολαμβάνει και να τον περιποιείται.ღ

Για να είναι, όμως υγιές το σώμα, πρέπει πρώτα απ' όλα να είναι υγιές και το σώμα. Κι ένας πανεύκολος τρόπος για να πετύχουμε αυτή την πνευματική ευεξία είναι μέσω της μουσικής. Έτσι κι εγώ σήμερα χαλάρωσα ακούγοντας covers απ' τις υπέροχες Puppini Sisters, ένα γυναικείο συγκρότημα με επιρροές απ' την ποπ/τζαζ κουλτούρα της δεκαετίας του 40. Η μουσική τους όχι μόνο σε χαλαρώνει, αλλά σε ταξιδεύει και σε μια μακρινή εποχή..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου