Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

Δεν ζω ούτε στο παρελθόν μου, ούτε στο μέλλον μου. Έχω μόνο το παρόν, αυτό με ενδιαφέρει. Αν μπορείς να μένεις πάντα στο παρόν θα είσαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος, γιατί είναι πάντα και μόνο η στιγμή που ζούμε. ~ Paulo Coelho

Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2012

Πρωινό Άστρο

Πρωινό Άστρο

Πολλές γλυκιές καλημέρες στη μπλογκόσφαιρα. Μετά από μια μεγαλούτσικη απουσία από το ιστολόγιο αποφάσισα να επιστρέψω μ' ένα από τ' αγαπημένα μου θέματα, το πρωινό. Όπως έχω ήδη αναφέρει πολλές φορές, μια απ' τις μεγαλύτερες μου απολαύσεις είναι εκείνα τα ήσυχα πρωινά, που χουχουλιάζω μέσα σε άνετες πιτζάμες και χνουδωτές κάλτσες, μ' ένα ζεστό καφέ(μέσα στην αγαπημένη μου κούπα), ένα σπέσιαλ πρωινό, ωραία μουσική και ώρες χαλάρωσης μ' ένα βιβλίο ή παιχνίδια στο διαδίκτυο. Ίσως ακόμη με τις αγαπημένες μου ξένες σειρές και ταινίες. Τέτοιες στιγμές μου αρέσει ακόμη να γράφω στο τόσο αγαπημένο μου μπλογκ.
Αυτά τα πρωινά τα απολαμβάνω περισσότερο όταν είναι κρύα, βροχερά ή ακόμη καλύτερα χιονισμένα. Αυτά τα παγωμένα πρωινά έχει τόση ησυχία, που χαλαρώνεις απίστευτα. Αν και δεν είμαι ο τύπος που ξυπνά αχάραγα, αυτά τα πρωινά ωστόσο μου αρέσουν περισσότερο από τις 6 μέχρι τις 10. Ακριβώς επειδή όλοι κοιμούνται και δεν ακούγεται άνθρωπος. Κυρίως, εδώ, στο πατρικό μου. Η περιοχή που μένω είναι ψηλά στο βουνό και είναι αυτό που για πλάκα λέμε μεταξύ μας “βόρεια προάστια”. Μένουν κυρίως οικογένειες, έτσι τα σαββατοκύριακα είναι ιδανικά για να ξεφύγεις.
Επιστρέφω όμως στο πρωινό, κι όπου πρωινό βάλε λιχουδιές. Η καινούρια μου πρόταση βασίζεται σε μια παλιά, είναι για την ακρίβεια ένα πείραμα που έκανα όταν δεν είχα τα υλικά για την άλλη. Θυμάστε τη συνταγή που σας είχα δώσει παλαιότερα για το μικρό κεκάκι στο φούρνο μικροκυμάτων; Αυτό. Η φιλοσοφία είναι η ίδια. Αλεύρι, ζάχαρη και ψήσιμο στο φουρνάκι. Έτοιμο μέσα σε λιγότερο από 5 λεπτά. Τόσο απλά. Η συνταγή ακολουθεί παρακάτω.
Αλλά δε θα μείνω στο κεκάκι, λέω να κάνω το πρωινό μας πλουσιότερο.
Για αρχή θα αναφέρω το βασικότερο. Τον καφέ. Ο αγαπημένος μου καφές είναι ο καπουτσίνο. Υπέροχος καφές, μα μπελαλίδικος. Γι' αυτό το λόγο επιλέγω έναν πολύ πιο απλό, που όλοι μπορούμε να φτιάξουμε. Εννοώ φυσικά τον γαλλικό(φίλτρου). Μπορείτε να πάρετε καφέ με γεύσεις, αλλά εγώ θα σας κάνω μια διαφορετική πρόταση. Μπορείτε να πάρετε μια συσκευασία κανονικού καφέ(ταιριάζει σε όλα τα γούστα κι είναι μεγαλύτερος και πιο οικονομικός απ' αυτόν με γεύση. επίσης δε χάνει το άρωμά του τόσο γρήγορα) και να κάνετε κάποια κολπάκια. Εγώ πάντα επιλέγω Jacob's. Έχετε δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να προσθέσετε στο φίλτρο μαζί με τον καφέ κάτι για άρωμα και γεύση. Αυτό μπορεί να είναι κακάο, κανέλα, μοσχοκάρυδο ή ακόμη και τζίντζερ(αν θέλετε κάτι πιο ιδιαίτερο). Ίσως ακόμη και λίγες σταγόνες από μια εσάνς(βανίλια, αμύγδαλο κα). Η διαφορά θα είναι τεράστια. Η δεύτερη επιλογή είναι να φτιάξετε τον καφέ όπως κάθε μέρα, χωρίς να προσθέσετε τίποτα στο φίλτρο, και μόλις βάλετε τον καφέ στο φλιτζάνι να προσθέσετε λίγο σιρόπι(βανίλια, καραμέλα, φουντούκι, φράουλα κα). Για πρώτη φορά τον δοκίμασα με σιρόπι φουντούκι στο αγαπημένο μου καφέ κι ήταν υπέροχος, 10 φορές καλύτερος από τον καφέ με γεύση φουντούκι(αν όπως κι εγώ τον πίνετε σκέτο, βάλτε πολύ λίγο, ίσα-ίσα για τη γεύση για να μη γίνει πολύ γλυκός). Σερβίρετε πάντα σε μια όμορφη κούπα.
 

Το κεκάκι αυτό μόνο του με τον καφέ είναι ιδανικό τόσο για τα πρωινά που βιάζεστε, όσο και για τ' απογεύματα που απλά θέλετε κάτι γλυκό. Απόγευμα μπορείτε να το συνοδέψετε μ' ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι(ειδικά αν δεν είστε σαν κι εμένα που δε με πιάνει η καφεϊνη). Επιλέξτε μια ιδιαίτερη γεύση που σας αρέσει. Μου έχουν φέρει το ιδανικό από Γερμανία, με γεύση βατόμουρο-βανίλια.
Συνεχίζω όμως με το τεμπέλικο πρωί μας, που έχουμε όση ώρα θέλουμε για να φτιάξουμε ένα πλήρες γεύμα. Το πρωινό μας επιβάλλεται να μην περιορίζεται στον καφέ, αλλά να έχει και γάλα ή χυμό. Μπορείτε να το συνοδέψετε απλά, με ψωμί/φρυγανιές και μαρμελάδα. Ή με αυγόφετες(French toast) και μαρμελάδα. Ή το κλασικό πλέον πρωινό, τα κορν φλεικς. Υπέροχα είναι και τα κρουασάν(με αδυναμία στη γέμιση νουτέλα, αλλά και αλμυρά). Αν πάλι πιστεύετε ότι είναι μεγάλη κραιπάλη, μπορείτε να επιλέξετε το κλασικό γιαούρτι με μαρμελάδα, φρέσκα φρούτα και μούσλι. Αν και προτιμώ το γιαούρτι το καλοκαίρι, που έτσι κι αλλιώς ζητάμε κάτι πιο ελαφρύ λόγω ζέστης(το χειμώνα έχουμε μεγάλη ανάγκη τις θερμίδες γιατί κρυώνουμε και καταναλώνουμε περισσότερη ενέργεια). Καλό θα είναι να τα συνοδέψετε με φρούτα -καλύτερα εποχής- και λίγους ξηρούς καρπούς(πχ μήλο με κανέλα και λίγα καρύδια), καθώς έχουν βιταμίνες και “καλά” λιπαρά. Πρέπει να τρώμε τα πάντα με μέτρο και φροντίζουμε να λαμβάνουμε καθημερινά όλα τα θρεπτικά στοιχεία που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Γνώμη μου είναι πως ό,τι “χαζό” και να φάμε, δεν πρέπει να παραλείπουμε να φροντίζουμε ταυτόχρονα τον οργανισμό μας.
Αν, όπως κι εγώ, είστε του αλμυρού πρωινού, επιβάλλεται να το συμπληρώσετε. Η λίστα κι εδώ ατελείωτη: τοστ(κρύο ή ζεστό), αυγά(βραστά ή τηγανισμένα μ' ελάχιστο λάδι), αβγόφετες σκέτες, πίτα(τυρόπιτα, κασερόπιτα, σπανακόπιτα κα) ή ποικιλία από μικρά πιτάκια, φρυγανισμένο ψωμί με κασέρι(στο φούρνο ή στο τηγάνι μ' ελάχιστο λάδι), πιτσάκια(κατά προτίμηση σπιτικά, όχι πολύ λιπαρά), στριμμένα σφολιατίνια με γαλοπούλα και κασέρι(μπορούν να γίνουν και γλυκά με κανέλα, άχνη ζάχαρη και ξηρούς καρπούς) ή πισία(με πατάτα ή τυρί) για όσους έχουν Πόντιες γιαγιάδες. Κριτσίνια ή φρυγανιές με philadelpia ή cottage cheese για όσους προσέχουν, όπως επίσης και τυρί χαμηλών λιπαρών(πχ milner) και γαλοπούλα τυλιγμένα σε ρολό με κριτσίνια πολύσπορα.
Οι ιδέες αυτές θα σας φανούν πολύ χρήσιμες όταν θα έχετε ένα ή περισσότερους φιλοξενούμενους που θα θέλετε να περιποιηθείτε ή δεν γνωρίζετε τις πρωινές τους συνήθειες. Μπορείτε να επιλέξετε να φτιάξετε μία ή δύο επιλογές από την κάθε κατηγορία(γλυκό/αλμυρό) και να φροντίστε να υπάρχουν ροφήματα κάθε είδους(τα βασικά δηλαδή αρκούν: καφές, γάλα, χυμός, τσάι). Καλού-κακού έχετε μερικά κριτσίνια/φρυγανιές και κάτι ελαφρύ σε περίπτωση που κάνουν δίαιτα. Αν θέλουμε να μαζευτούμε κοριτσοπαρέα, μας αρκούν μερικά πιτάκια και κάτι σε σοκολάτα(αν έχετε έναν ωραίο φούρνο κοντά στο σπίτι μπορείτε να αγοράσετε φρέσκα κρουασάν και μάφιν το πρωί) μαζί με μπόλικο κουτσομπολιό και πολύ γέλιο. Απ' την άλλη, το μαγειρικό δαιμόνιο συνήθως μας πιάνει όταν είμαστε μόνοι και βαριόμαστε.
Αν είμαστε μόνοι, απλά επιλέγουμε αυτό που θέλουμε, και σερβίρουμε στο αγαπημένο μας πιάτο και την αγαπημένη μας κούπα. Αν έχουμε κόσμο, Σ' εκείνη την περίπτωση πρέπει να στρώσουμε τραπέζι(κυρίως αν οι φιλοξενούμενοι είναι περισσότεροι από έναν) οπότε κάνουμε πάλι κάτι πιο σπέσιαλ(σε λογικά πλαίσια). Δε χρειάζονται υπερβολές, μερικά χρωματιστά σουπλά μαζί με όμορφα πιάτα και φλιτζάνια αρκούν. Ανάλογα το σε ποιον σερβίρουμε πρωινό και πόσο θέλουμε να κακομάθουμε τους εαυτούς μας και τους καλεσμένους μας, αλλάζει και το στρώσιμο του τραπεζιού. Τα καλύτερα πρωινά, όμως, ήταν είναι και θα είναι αυτά στο κρεβάτι. Είτε μόνος, είτε με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, το πιο γλυκό, το πιο χαλαρωτικό, το πιο τεμπέλικο, το πιο κυριακάτικο είναι το πρωινό στο κρεβάτι.
Μια τελευταία πρόταση στα κορίτσια της ηλικίας μου: μια μέρα κάντε μια έκπληξη στο άτομο που έχει κάνει τόσα για σας, τη μαμά σας. Φτιάξτε της ένα όμορφο πρωινό(που ξέρετε ότι της αρέσει) και ξυπνήστε τη με την πιο ζεστή αγκαλιά(μην την ξυπνήσετε τη γυναίκα αχάραγα στο ρεπό της!). Μια καλή μέρα είναι στα γενέθλιά της(κυρίως απ' τη στιγμή που είναι ντροπή να της πούμε “μαμά δώσε μου λεφτά να σου πάρω δώρο”).
Αλλά σαν να το υπερανάλυσα το θέμα.. Ακολουθεί η συνταγή για το κεκάκι που σας είπα -η μαγειρική μου αλχημεία.


Κεκάκι με φρούτα του δάσους στο φούρνο μικροκυμάτων

3κ.γ. Φαρίνα
2κ.γ. Ζάχαρη άχνη
1κ.γ. Άνθος αραβοσίτου βανίλια(σκόνη)
2κ.γ. Ηλιέλαιο
νερό όσο πάρει(λιγότερο ¼ φλιτζανιού του τσαγιού)
1κ.γ. Μαρμελάδα φρούτα του δάσους

Σ' ένα φλιτζάνι ανακατεύετε όλες τις σκόνες μαζί και τη συνέχεια ρίχνετε το λάδι. Ανακατεύετε το μείγμα προσθέτοντας λίγο-λίγο το νερό μέχρι να γίνει ένας πηχτός χυλός. Τέλος ρίχνετε τη μαρμελάδα και ανακατεύετε. Αν χρειαστεί προσθέτετε λίγη ακόμη ζάχαρη άχνη για να δέσει καλύτερα. Βάζετε στο φούρνο μικροκυμάτων για περίπου 2-3 λεπτά.

Πρόταση σερβιρίσματος: Μπορείτε να το φάτε όπως είναι ή να το περιχύσετε με λιωμένη κουβερτούρα(μπορείτε να βράσετε νερό σε μια κατσαρόλα και να χρησιμοποιήσετε το καπάκι της αναποδογυρισμένο ως μπεν μαρί) ή αν θέλετε κάτι πιο απλό να το περιχύσετε με σιρόπι σοκολάτα
*Μπορείτε επίσης να προσθέσετε στη ζύμη κανέλα, κακάο, κομματάκια κουβερτούρας, ξηρούς καρπούς, σταφίδες ή κομμάτια φρούτων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ό,τι μαρμελάδα σας αρέσει(ή έχετε στο σπίτι πρόχειρη) και να τη συνδυάσετε με ό,τι σας κάνει κέφι!
**Αν θέλετε κάτι πιο ιδιαίτερο μπορείτε να κάνετε μια “αμερικάνικη” παραλλαγή. Μόλις φτιάξετε το χυλό, προσθέτετε 1κγ φυστικοβούτυρο και λίγο τζίντζερ σε σκόνη. Επειδή είναι πηχτό θέλει καλό ανακάτεμα μέχρι να ενσωματωθεί στη ζύμη. Ο καλύτερος συνδυασμός για το φυστικοβούτυρο είναι η σοκολάτα(μπορείτε να ρίξετε σταγόνες κουβερτούρας στο μείγμα), αλλά επειδή δεν είχα έβαλα ½κγ μαρμελάδα φρούτα του δάσους. Ψήνετε στο φούρνο μικροκυμάτων για περίπου 2μιση λεπτά.




Πρωινό άστρο - Γιάννης Ρίτσος
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα (Barbie) Απαγγελία: s o f i t a & zartar

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου